.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کرسی ریاست با پایه های سست اخلاقی
بشیری

گاهی اوقات آدم حرف‌هایی می‌شنود که ناخودآگاه سرش با صدای ناهنجار سوت می‌کشد.ماجرا از آن جا آغاز می‌شود که قرار است ریاست شوراها ی شهر تغییر یابد و بار دیگر رای گیری شود .

اما بدلیل عدم اتحاد ،همدلی ،همصدایی ،این تغییر گاها به تعطیل تبدیل میگردد .کرسی ریاست آنقدردندان گیر نیست که برخی دین و دنیای خود را فدا می کنند .

روی سخنم با افرادی ... است که رقابت معطوف به آینده است نه گذشته و حال، و برای آبادکردن است نه ویران کردن. اما در این میان هستند کسانی که به دلیل بی بهرگی از فرهنگ سیاسی، منش مردانگی ، اخلاق اجتماعی ، وجدان و برخورد ناآگاهانه با پدیده ها و امور، از رقابت چیزی جز تهمت نمی دانند و همه چیز را با توهین و تعرض به فضای شخصی دیگران اشتباه می گیرند و به جای تبلیغ مثبت خویشتن به تخریب دیگران می پردازند.

امروز صدای اخلاق مدیران شهری مان ،در منجلاب هجمه های فرهنگی و اعتقادی به گوش میرسد آنها که به زعم خودشان رفتند به مشکلات شهر و شهروند فائق آیند ،گویا آنها خودباری سنگین شدند بر دوش شهروندان .

امروز داستان اخلاقی مدیران جامعه ما ،داستان عجیبی شد .امروز صندلی های شورا نصیب و قسمت کسانی شد که فقط تیتر شعاری می سازند ،اخلاق فراموش شده ،این برازنده شهرما نیست .

امروز اشتباهی که در شورا رخ میدهد این است که برای نشستن پست و مقام بیش از حد از زبان و مظاهر زبان انتظار رفته است و عقل و منطق و اخلاق گم شد. به عبارت روشن‌تر جاي پاسخ به اين سوال خالي است كه چرا اخلاق تا اين حد نزد عده‌اي فراموش شده است به گونه‌اي كه اگر مانعي اجباري بر سر راه آنان قرار نگيرد حاضرند هست و نيست ديگران را قرباني اميال و هوس‌هاي خود كنند!

‌بررسي ابعاد اخلاقي ماجرا از آن روي حائز اهميت است كه خطر تبديل شدن آن به يك الگوي خطرناك نزد طيف‌هايي از افراد وجود دارد. ديگراني كه راه كار و تلاش را براي تامين خواسته‌هاي خود انتخاب كرده‌اند و اخلاقا هم به قوانين و عرف جامعه پايبندند اما به ناگهان مي‌بينند كساني با فراموشي كامل اخلاق و مروت انساني برای پست اقدام به رفتار ناشایست میزنند .

پس به عنوان یک شهروند ،یک شخصیت ،یک هویت ،یک نماینده مردم شهر می‌توان به جای حساسیت‌های بی‌جا و بیش از حد روی مسائل پست و مقام اخلاق و منش دینی ،ایرانی ، مازندرانی ،را در خود در اولویت اول و سپس در دوستان هم گروه تقویت کرد تا برخی حرکات والفاظ رکیک و ناشایست نسبت به اطرافیان تعطیل شود و بی‌حرمتی و به کاربردن حرکات دور از اخلاق به جز برچسب منشوری موانع درونی هم داشته باشد و اینگونه اشخاص جایگاهی در جامعه نداشته باشند.

خیلی از ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی می‌شود،‌ حرکات زننده و دور از فرهنگ و شخصیت و الفاظ رکیک و زشت.که شایسته مردم فهیم ما نیست .

شورای پر تنش دوره چهارم اگر با اصول اخلاقی مدیریت نگردد نخواهد توانست راه موفقیت را بپیماید مطرح شدن صندلی ریاست شورای شهر ساری در حامی شهردار یا ضد شهردار بودن ،اعضای شورا را در نزد مردم که شهردار خود را دوست داشته و به این جوان اعتماد دارند ،آنها را مورد سوال قرار میدهد .

عزیزان درنهایت منطق و عقل رییس را انتخاب و با درایت و پشتکار بدنبال داشتن شهری زیبا و توسعه یافته باشید.

هدف از این نقد، تخریب اعضای شورا ی شهر نیست اما معضل ضعف فرهنگ و اخلاق درمدیران بسیار شدید و محرز است.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 12 شهريور 1393

اینجور که مردم فهمیدن هدف خدمت به مردم نیست بلکه عقده ریاست است .ای مردم ! آنزمان که رای می دادید اینها را نمی شناختین ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.